NOVA Filmfestival 2013

Nederlands beste non-professionele filmers strijden om de hoogste eer tijdens het NOVA Filmfestival

Tegenwoordig filmt bijna iedereen in Nederland met een videocamera, fototoestel of smart-phone. Daarmee ben je niet alleen bezig met één van de leukste hobby’s, maar wordt de wereld transparanter doordat ook amateurs actuele gebeurtenissen vastleggen.

De Nederlandse Organisatie Van Audiovisuele amateurs (NOVA) heeft tot doel filmers zonder commerciële doelstelling te stimuleren om door te groeien en organiseert hiervoor jaarlijks een landelijk filmfestival. Dit 2-daagse evenement vormt het ultieme platform voor de beste amateurfilmers van Nederland en is vergelijkbaar met de meer professioneel ingestelde filmfestivals in o.a. Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.
Diverse winnaars van dit NOVA filmfestival kunnen vervolgens deelnemen aan de UNICA, het internationale non-professionele filmfestival onder auspiciën van de UNESCO.

Het eerstvolgende NOVA Filmfestival wordt op 9 en 10 november 2013 gehouden in het riante Castellum-theater te Alphen aan den Rijn. Gedurende die twee dagen worden 23 films vertoond in de categorieën fictie en non-fictie.        Een unieke gelegenheid en bron van inspiratie, die je als amateurfilmer echt niet mag missen.
Geïnteresseerden vinden nadere informatie op www.novafilmvideo.nl

U kunt ook contact opnemen met Jules Oyserman, voorzitter van de NOVA afdeling Zuid-Holland via secr.zh12@gmail.com

(Persbericht NOVA)

Comments are closed.

This entry was posted on oktober 1, 2013 by in Uncategorized.