Sneek Filmfestival voor amateurfilmers

Op zondag 4 oktober organiseert videoclub Windjammer het 7e Filmfestival voor amateurs.

Bericht van de nieuwbrief:

Bijna is het zover het 7e Nationaal Speelfilmfestival voor amateurfilmers in Sneek. Nou ja, amateur? De films zijn de laatste jaren zo professioneel, dat je eigenlijk niet meer van amateur  kan spreken. Ook dit jaar weer subsidie gekregen en kunnen we opnieuw het speelfilmfestival houden in de bioscoop Cine Sneek. Dank aan de gemeente “Súdwest Fryslân” en dank aan de leden die elke week een montage workshop geven en de opbrengst daarvan reserveren voor het Nationaal Speelfilm festival.

Ook de voorbereiding loopt elk jaar gesmeerd. Dit jaar bijzonder snel zelfs. Voor 1 juni was alles al rond. De 3 juryleden en de presentator waren toen al besproken. Foto’s en een bijpassend verhaal  is ook binnen. Alleen wie de opening zou doen was nog niet rond vanwege een drukke agenda, maar deze week is de toezegging binnen gekomen. De Burgemeester van Súdwest Fryslân Hayo Apotheker doet dit jaar de opening en ….daar zijn we heel erg blij mee!

In Cine Sneek worden we altijd gastvrij ontvangen en niets hun teveel. Ook dit jaar geen gesleep met apparatuur. Alles is aanwezig in de bioscoop. De films worden op een professionele wijze geprojecteerd door Harry op een zaalbreed filmdoek. Top! Je speelfilm waar je maanden of misschien nog langer aan heeft gewerkt, wordt geprojecteerd in een bioscoop. Dat is toch het einde?

Na de film is zoals elk jaar een kort interview en kan de maker iets vertellen over zijn/haar film. De jury zit ook nu weer in de zaal en krijgt dan ook voor het eerst de film te zien. De juryleden zorgen er voor dat alle prijzen eerlijk worden verdeeld. De publieksprijs bepaald het publiek.

Voor meer informatie, zie: http://www.videoclub-windjammer.nl/

poster filmfest 2015 zonder kop

This entry was posted on september 16, 2015 by in Nieuws.