Internationaal Filmfestival Assen vertoont ‘Vrouwen achter de camera’ van Drents Archief

“Het Internationaal Filmfestival Assen (5 t/m 7 maart) vertoont ‘Vrouwen achter de camera’ (2018). Deze film van het Drents Archief laat je kennis maken met vroege regionale filmmakers en is een ode aan de vrouwelijk amateurfilmers in Noord-Nederland. Naast het werk van een van de eerste vrouwelijke filmmakers van het Noorden, toont de film ook een unieke compilatie met beelden uit de collecties van het Fries Film ArchiefFilmbank Groningen en het Drents Audio Visueel Archief. Bekijk hieronder de trailer.”

1

Meer informatie over de programmering vind je op de website van Internationaal Filmfestival Assen

Bron: https://www.avanet.nl/internationaal-filmfestival-assen-vertoont-vrouwen-achter-de-camera-van-drents-archief/?fbclid=IwAR1JTjk8s7rjVPymQt7Lhp8-yC5dN5YAX2w95DBa0uID6Q8Ct5TlzsUbtog

This entry was posted on februari 25, 2021 by in Nieuws.