Historische smalfilm-portretten

Smalfilm vandaag de dag: nog steeds houden verzamelaars, kunstenaars, laboratoria, verkopers, hobbyisten en filmmakers zich bezig met smalfilm. Stichting Amateurfilm wil dit hedendaagse gebruik portretteren in korte video’s.

Heb je interesse om mee te helpen bij het maken van deze video’s, laat het ons weten!

Afgelopen week waren Hans en Ronald van Stichting Amateurfilm te gast bij het Super8 Reversal Lab in Den Haag. De video komt binnenkort op onze website beschikbaar!

18238801_1330069317048258_2137295435292568540_o

Eerder maakten wij een kort videoportret van de Amsterdamse filmmaker en verzamelaar IJsbrand Michael Rogge (1929) en zijn unieke collectie smalfilmcamera’s, projectoren, filmstroken, spoelen, plakkers, boeken, kaarten en curiosa. Vanuit zijn bijzondere verzameling gaf Rogge ons een rondleiding door de smalfilmgeschiedenis. Bekijk de video hier: