Historische filmbeelden in De Vereeniging, Nijmegen

Verdwenen maar niet verloren. Op maandag 3 april organiseert de stichting Nijmegen Blijft in Beeld een bijzondere filmvoorstelling in De Vereeniging te Nijmegen met historische beelden:

“Wat kunt u zo al verwachten? Een aantal onderwerpen die wij u laten zien hebben te maken met de wonen en werken in de stad. Zo werkt tegenwoordig nog maar een ruime 10% van de Nijmeegse beroepsbevolking in de industrie. Dat was vroeger wel anders. In de jaren dertig en de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw vormden de fabrieken de hoofdmoot van de werkgelegenheid in onze stad. Reden om daar dit jaar eens wat extra aandacht aan te besteden. Beelden van roemruchte Nijmeegse bedrijven als Dobbelman, Honig, Nyma, Philips, Swift en Willem Smit zullen voorbijkomen.”

Meer info: http://www.snbib.nl/nieuws/nieuws-sub/122-verdwenen-maar-niet-verloren