Henny Hogenbijlprijs 2020

“Op dinsdag 29 september is de Henny Hogenbijl Prijs voor Amateurfilm 2020 uitgereikt aan Hemmo Bruinenberg, initiatiefnemer en voortrekker van het Ithaka Filmt, filmproject voor jonge nieuwkomers. Deze geldprijs ter waarde van € 15.000,- wordt uitgereikt aan personen of instanties die zich verdienstelijk maken op het gebied van (amateur)film. Bruinenberg wint de prijs vanwege zijn jarenlange inzet voor het project waarin jonge nieuwkomers in schakelklassen aan de wereld van het filmmaken kunnen proeven en deelnemen.

Met zijn activiteiten en zijn grandioze inzet en enthousiasme toont Hemmo Bruinenberg zich een waardig winnaar, in de voetsporen van de naamgever van de prijs: Henny Hogenbijl. De Henny Hogenbijl Prijs is uitgereikt in Pathé Rembrandt te Utrecht tijdens de premières van de Ithaka Filmacademie.”

Meer over het Hogenbijlfonds en winnaars uit het verleden lees je hier.

Bron: https://www.amateurfilmplatform.nl/tentoonstellingen/henny-hogenbijl-prijs-2020

hogenbijlprijs

This entry was posted on oktober 3, 2020 by in Nieuws.