Bibliografie home movies

Rijke bibliografie over home movies en amateur film op Zotero groups!

In deze bibliografie staan momenteel maar liefst 249 items over amateur film en home movies. Zowel primaire historische bronnen (bijvoorbeeld het smalfilmhandboek van Dick Boer) als wetenschappelijke publicaties worden in het overzicht vermeld. Sommige items bevatten een link, zodat het item gelijk kan worden bekeken en eventueel gedownload.

Voor de bibliografie zie de volgende link: https://www.zotero.org/groups/738737/home_movies

Zotero group Home Movies

N.B. De inhoud van de bibliografie – samengesteld door Eddy Colloton en Erwin Verbruggen – heeft onder meer inspiratie gehaald uit de syllabus van Snowden Becker, the Small-Gauge and Amateur Film Bibliography edited by Margaret A. Compton (compiled by Margaret A. Compton, Katie Trainor, Karan Sheldon, Dwight Swanson, and William Farrel) en Jasmyn Castro’s 2015 MA thesis Unearthing African American History & Culture Through Home Movies.

The Home Move collaborative bibliography is intended to be dynamic – anyone should feel free to contribute, no matter how much or how little. Please add your favorite home movie resource if it is missing!

This entry was posted on mei 10, 2020 by in Nieuws.