IFFR Found Footage Award

Op het Internationale Filmfestival Rotterdam (IFFR) wordt dit jaar weer de Found Footage Award uitgereikt aan de filmmaker die op bijzonder wijze gebruik maakt van archiefmateriaal. De jaarlijkse prijs wordt gesteund door het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en bestaat uit een geldbedrag van 2500 euro.

Een van de genomineerde films is de bijzondere film 27 Thoughts About My Father, waarin gebruikt wordt gemaakt o.a. van familiefilms, snapshots en  found footage. Een beschrijving van deze film:

“In 27 korte scènes reflecteert Mike Hoolboom op het leven van zijn vader, die in juni 2017 overleed. Met behulp van familiefilms, snapshots en found footageontstaat een portret van een geniale, maar spookachtige vaderfiguur. Hij werd achtervolgd door een oorlog die zijn eigen vader in een concentratiekamp deed belanden. Uiteindelijk verhuisden ze naar Canada. Deze politieke geschiedenis vermengd met dromen en persoonlijke ervaringen lijkt losjes aan elkaar geregen. Maar schijn bedriegt.”

Meer info over de IFFR Found Footage Award, inclusief alle genomineerde filmmakers, is te lezen op de IFFR website: https://iffr.com/nl/found-footage-award

images

This entry was posted on januari 22, 2019 by in Nieuws.